Якими якостями повинен володіти професійний учитель музики? Перш за все, він повинен бути прекрасним музикантом, мати високу техніку гри на інструменті, будь то віолончель або скрипка, фортепіано або акордеон. Він повинен відмінно розбиратися в музичній теорії та історії, а також вміти розповідати про ці науках так цікаво, щоб клас не залишалася байдужою, а ловив би кожне слово.
Не можна стати хорошим педагогом, якщо у тебе немає любові і терпіння до дітей, якщо тебе дратують наївність, дитяча незручність, незнання, іноді нестриманість і невихованість. Причому любити треба і зовсім ще юних учнів, і майже вже дорослих. Хороший вчитель музики — обов’язково психолог. Він повинен не тільки розгледіти талант учня, а й зуміти його виплекати, домогтися того, щоб кожна дитина сумлінно вчився.
Вчитель музики, як і будь-який педагог, повинен бути чудово освіченою людиною, відмінно розбирається не тільки в своєму предметі, а й у широкому колі питань суспільного життя, в політиці, культурі, релігії, мистецтві. В ідеалі, вчитель повинен знайти відповідь на будь-яке питання дитини.
Щоб уроки музики проходили ефективно, педагогу потрібна особлива пильність, вміння бачити постійно всіх і кожного, помічаючи відмінні риси характеру учнів, їх сприйняття навчального матеріалу, аналітичні та музичні здібності.
Неможливо уявити собі хорошого вчителя музики без таких особистих якостей, як доброта, людяність, чесність, порядність, терпіння, об’єктивність, висока моральність і емоційна врівноваженість. До кожного учня потрібен свій підхід, море такту, кожна дитина потребує того, щоб його поважали. Процес навчання не може бути принизливим для дитини, важливо вміти поправляти учня тактовно, не ображаючи його.
Захопливі музичні заняття «Музика з нами» для діток від 8 місяців до 5 років. Поєднання музики, гри та спілкування перетворює музичний урок на веселу гру, яка сприяє естетичному та духовному розвитку.
«Музика з нами» включає:
- музично-рухову розминку;
- забавлянки.
Музичні вправи, спрямовані на розвиток мови і музичного слуху (логоритміка, логопедичні пісні, пальчикова гімнастика, музична грамота); — музичні казки та міні-вистави (мюзикли), ляльковий театр
Тонкий музичний слух, поставлений голос, уміння виконувати музичні п’єси з листа, талант імпровізатора вельми сприяє успіху педагогічної діяльності. Діти безмірно поважають справжніх професіоналів, віртуозів в своїй спеціальності. Здивуйте їх яким-небудь музичним трюком з самого початку заняття — і вони весь урок очей відвести від вас не зможуть.
Специфіка трудової діяльності вчителів музики знаходиться в сфері пильної уваги науки педагогіки. І всіх дослідників, експертів об’єднує спільна думка: від того, як вчитель-музикант веде свої уроки, чи здатний він відповісти на виклики часу, чи розуміє він зміст змін, що відбуваються і в суспільстві, і в музичному мистецтві, залежить рівень знань, культури і виховання учнів.