Дислалія

Корекція звуковимови

Корекція звуковимови (дислалія) — діагностика та корекція порушення читання і письма (дисграфія, дислалія).

 

  • подолання фонетико-фонематичного порушень мовлення;
  • стимулювання активного мовлення дитини починаючи з 2-х річного віку;
  • корекція тяжких порушень мовлення (алалія, дизартрія, ЗНМ).

Перелік проблем, з якими допоможе впорається наш логопед-дефектолог.

Виховання у дітей правильної звуковимови

Основна мета логопедичного впливу при різних мовних порушеннях — це формування різних умінь і навичок правильного відтворення звуків мови. Для цього дитину необхідно навчити:

  • Дізнаватися і розрізняти між собою звуки мови (фонеми);
  • Відрізняти правильне і дефектний вимова звуку;
  • Здійснювати слуховий і речедвігательний контроль за власним вимовою звуків;
  • Приймати правильні артикуляційні позиції, необхідні для нормального відтворення звуків у мові;
  • Безпомилково використовувати поставлені звуки в самостійної зв’язного мовлення.

Запорукою успіху при логопедическом впливі є створення сприятливих умов для подолання недоліків вимови: тісного емоційного контакту між логопедом (вихователем) і дитиною, цікавої форми організації занять, різноманітного поєднання спеціальних прийомів роботи, що дозволяють уникнути стомлення і, звичайно ж, систематичної і спільної роботи логопеда, вихователя і батьків!

Мовленнєвий розвиток дитини починається з 3-х місяців, — з періоду гуління. Це етап активної підготовки мовного апарату до вимови звуків, одночасно здійснюється процес розвитку розуміння мови, тобто формується импрессивная мова.

  • З 6 міс. — Лепет (склади)
  • До 9-10 міс. — Окремі слова (мама, тато)
  • До 1 року — 10-20 слів (баба, мяу …)
  • До 1.5 років — перша фраза

До 2-х років — слова і звукосполучення стають для нього засобом мовленнєвого спілкування, тобто формується експресивна мова (250-300 слів)

Терміни появи звуків у мові дитини.

До 3 років — 1000-1200 слів

До 5 років — 3000-3500 слів

Порушення звуковимови

Група звуків:

Свистячі (с, сь, з, зь, ц)

Шиплячі (ж, ш, ч, щ)

Сонорні (л, ль, р, р)

Задньоязикові (до, кь, г, гь, х, хь)

Дзвінкі, м’які

Три форми порушення звуків:

1. спотворене вимова звуків (р — горловий)

2. відсутність звуку в мові дитини, невміння вимовляти його ( «коова»)

3. заміна одного звуку на інші ( «Колова»).

1. причиною спотворення вимови звуків зазвичай є:

— Недостатня сформованість або порушення артикуляційної моторики

— При цьому дитина не може правильно виконувати руху органами артикуляції, особливо мовою, тому звук спотворюється, але це не впливає на зміст слова, тому що фонема не замінюють один. Ці порушення називаються фонематическими.

2. причина заміни звуків зазвичай полягають в несформованості фонематичного слуху, звідси діти не чують різниці між звуком і його замінником (л/р). Ці порушення називаються фонематическими. Одна фонема замінюється інший і при цьому порушується сенс слова (лак/рак).

 

Leave a comment