- корекція звуковимови (дислалія);
- діагностика та корекція порушення читання і письма (дисграфія, дислалія);
- подолання фонетико-фонематичного порушень мовлення;
- стимулювання активного мовлення дитини починаючи з 2-х річного віку;
- корекція тяжких порушень мовлення (алалія, дизартрія, ЗНМ).
Від народження ми відвідуємо різних спеціалістів, слідкуємо за станом здоров’я наших діточок, але не відвідуємо логопеда. Чому? Деякі батьки вважаю що немає потреби і дитина заговорить, ’’коли прийде час’’ інші не наважуються, адже звертаються значить є проблема. Дуже хочеться щоб ми відійшли від застарілих суджень і не соромились звертатися до логопедів, психологів, коректологів, так як це відбувається у більшості країн світу. І сприймали цей візит як звичайний консультаційний прийом.
Тож коли ж має відбутися перший візит до логопеда
Ідеальний вік – 2 роки, адже саме 2-3 роки найбільш сприятливий період в плані розвитку мови у малюка. Чим молодше вік дитини тим вищі компенсаторні здібності організму. Тож не варто відкладати зустріч з логопедом на довго, особливо важливо проконсультуватися із спеціалістом якщо:
- У 7-8 місяців малюк не розуміє звернену до нього мову: не реагує на своє ім’я, не повертає голову у відповідь на запитання: «Де мама? Де тато?»
- В 1 рік малюк не вимовляє 8-10 слів типу «киць-киць», «ам», «бах».
- У 2 роки дитина не розмовляє окремими словами.
- У 2,5 роки немає елементарного фразового мовлення — у спілкуванні з дорослими малюк не об’єднує 2-3 слова. Хоча б, «дай ам» (дай їсти), «тато бі» (тато поїхав).
- До 3 років неправильно відтворює прості ритми типу «тук-тук, тук-тук».
- У 3 роки у дитини зберігається підвищене слиновиділення — під час мовлення тече слина, а малюк її не ковтає.
- До 3 років не може виконати прості рухи органами артикуляції. Наприклад, висунути язик або утримати губи в усмішці 5 секунд.
- Після 3 років продовжує спрощувати більшість слів. Наприклад, замість слова «телефон» — «афон».
- Після 3 років малюк не вживає найбільш прості граматичні конструкції (число, рід, відмінок …).
- До 3,5 років не розрізняє на слух схожі за звучанням звуки, склади і слова. Наприклад: шишка-сиска, гілка-білка.
- Дитина просовує язик між зубами.
- Не цікавиться навколишнім, не задає запитання.
- Дитина говорить гугняво.
- Розмовляє неемоційно, монотонно, невиразно.
- Якщо в 4 роки у дитини дуже бідний словниковий запас (в нормі — близько 2000 слів), вона не може запам’ятати віршики, а також зовсім не розповідає власних історій (при цьому помилки в реченнях, проблеми зі «складними» звуками – ще норма).
- У 4,5 роки не сформована звукова сторона мовлення — не вимовляє звуки або вимовляє їх неправильно.
- Малюк «захлинається» мовленням, поспішає висловити свої думки.
- Видиху не вистачає на фразу, добирає повітря посеред слова.
- Якщо в 5-6 років все ще є проблеми зі звуковимовою, в т.ч. з сонорними приголосними (звуками «р» і «л»), дитина не здатна описати своїми словами сюжет на картинці, або допускає грубі помилки при побудові речень (при цьому допускаються помилки в складних реченнях, невелика непослідовність в розповіді).
- Допомога логопеда також необхідна в тому випадку, якщо з початком шкільного навчання з’явилися складнощі з читанням і письмом.
Як підготуватися?
Перш за все не залякувати і не погрожувати. Поговоріть з дитиною, навіть якщо ваше чадо ще не розмовляє, поясніть куди ви йдете,хто на вас чекатиме і це все відбуватиметься (корисно поспілкуватися напередодні із спеціалістом) скажіть, що будете поруч, а після консультації пообіцяйте улюблений смаколик або здійснення чергового бажання. Як відбувається консультація? Консультація складається з трьох етапів: бесіда з батьками, збір анамнезу,заздалегідь підготуйтеся до бесіди візьміть із собою на прийом медичну карту дитини або ваші нотатки розвитку,складіть перелік питань; обстеження дитини, логопед запропонує завдання щоб оцінити пасивний і активний словниковий запас дитини, його дрібну та загальну моторику, правильність розвитку мовленєвого апарату. Більш старшим відвідувачам запропонують також завдання для діагностики уваги, пам’ті, логіки. І заключна частина для підведення підсумків,відповіді на запитання, рекомендацій для подальшого мовного розвитку дитини.
Якщо у Вашого малюка є порушення мови, наш дитячий логопед-дефектолог вищої категорії:
- допоможе Вам оцінити ситуацію, що склалася;
- відзначить, які є відхилення в мовленні, розумінні, спілкуванні;
- встановить, які сторони мови і психічної діяльності необхідно розвивати і коригувати.
Основні напрямки діяльності логопеда-дефектолога:
- Розвиток мови і інших психічних функцій;
- Корекція мовленевих відхилень.
- Корекційна робота логопеда з дітьми спрямована на подолання мовних і психофізичних порушень шляхом проведення індивідуальних, подгруппових, фронтальних логопедичних занять, проведення додаткової логопедичної роботи.
Ми завжди раді надати Вам більш детальну інформацію про послуги нашого логопеда за телефонами:
Тел: + 3 8(095) 157-90-23
Тел: + 3 8(093) 198-33-80
e-mail: support@kidworld.kiev.ua
Правильна мова
Правильна мова — запорука того, що дитина буде гармонійно розвиватися в міру дорослішання. Якщо ж присутні дефекти і порушення мови, це може вплинути як на адекватне спілкування, так і на розширення словникового запасу.
Дитина свідомо уникає «складних» слів, які йому проблематично вимовляти, якщо він не вимовляє ті чи інші звуки. Якщо своєчасно не звернути на цю проблему уваги, то вже в дошкільному віці у малюка можуть з’явитися проблеми з однолітками і невпевненість в собі.
Обов`язки логопеда
- Діагностика та консультація дітей;
- Стимулювання активного мовлення дитини починаючи з 2-х річного віку;
- Подолання фонетико-фонематичного порушень мовлення;
- Корекція тяжких порушень мовлення;
- Розвивиток артикуляційної та дрібної моторики;
- Формування правильної звуковимову, закріплення її у чистомовках, віршах, скоромовках та зв’язному мовленні;
- Розвивиток мислення, уваги,пам’яті, фонематичного слуху,звукового аналізу та синтезу;
- Поповнення словника і навчання дітей правильно граматично та зв’язно оформлювати висловлювання;
- Розвиток зорово-просторові орієнтації та активацію слухо-мовленнєва пам’яті;
- Удосконалення та розвиток комунікативних уміння дитини.
Вправи на дихання